tab


Wednesday, December 30, 2009

Nisa' Parit

Program Tautan Kasih Nisa' Parit


Nisa' Parit telah berjaya mengadakan program 'Tautan Kasih' pada 16hb Januari 2010 bersamaan hari Sabtu yang bertempat di tasik Universiti Teknologi Petronas, Tronoh.


Nisa' Parit telah berjaya mengadakan program 'Tautan Kasih' pada 16hb Januari 2010 bersamaan hari Sabtu yang bertempat di tasik Universiti Teknologi Petronas, Tronoh.


Program yang bermula pada jam 8.oo pagi ini telah berjaya menarik peserta seramai 42 orang dan ada juga isteri-isteri yang hadir membawa suami dan anak-anak mereka menambahkan lagi keceriaan diawal pagi itu. Program ini dianjurkan adalah untuk mengeratkan lagi ukhwah antara sahabat-sahabat nisa, mengukuhkan lagi hubungan nisa' dan muslimat disamping memperkenalkan nisa kepada ahli-ahli yang baru dengan memberi sedikit penerangan dan pemberian pamplet berkaitan nisa'.

Dr Najihah memberi pengisian pagi
Suasana bersantai di tepi tasik betul-betul memberikan kedamaian yang tidak dapat dimadah dengan kata-kata. Angin yang bersempoi-sempoi menggetarkan hati dan sanubari akan kebesaran Allah S.W.T. Sujud syukur pada MU Ya ALLAH. Sebelum tazkirah yang disampaikan oleh Dr Najihahtussalehah bermula, peserta dan AJK yang hadir bersantapkan Nasi Lemak, Donut, kuih Muih bersama Teh -O. Setelah kekeyangan dengan makanan, hati pula diisikan dengan tazkirah bertajuk MUSLIMAT dan KELUARGA. Sessi Taaruf bermula bagi mengeratkan lagi persaudaraan dengan memperkenalkan nama dan asal kelahiran peserta yang hadir. Setelah masing-masing mengenali sahabat-sahabat yang lain, aktiviti 'Treasure Hunt' bermula. Setiap peserta dibahagikan kepada 5 kumpulan. Kumpulan Aisyah, Fatimah, Khadijah, Zainab dan Ummu Salamah.

cenderahati dari ketua Nisa
Tak kira tua dan muda, masing-masing terhibur dengan aktiviti yang dijalankan. Kumpulan Aisyah memenangi tempat pertama dan hadiah disampaikan oleh ketua Nisa' Parit, Puan Nurul Najmin.

Program tamat tepat pukul 11 pagi. Alhamdulilah, walaupun penat kerana terpaksa bangun awal bagi memastikan nasi lemak, kuih muih dan teh-o siap dimasak/dibeli, dan perlu berkejar-kejar ke tempat program seawal 7.30 pagi, namun semua AJK berasa puas dan gembira dengan program yang telah selamat diadakan. InshaALLAH, ketua Nisa' berjanji untuk mengadakan lebih banyak aktiviti terutamanya apabila tiba cuti musim sekolah.




Hadiah untuk kumpulan yang menang
JUMPA NANTI DI PROGRAM SURVIVAL NISA!!!!

No comments:

Post a Comment